Vi bruker cookies for å tilpasse innhold og annonser, tilby funksjoner på sosiale medier og analysere trafikk. I tillegg deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnere innen sosiale medier, reklame og analyse. Hvis du fortsetter å bruke nettstedet vårt, godtar du informasjonskapslene våre.
Administrere instillingene for informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for å kunne tilby deg en optimal opplevelse med nettstedet. Dette er små tekstfiler som lagres på datamaskinen din. Disse inkluderer informasjonskapsler for drift og optimalisering av siden, for tjenester som tekst eller videochat, samt for annonsering basert på din atferd på Internett. Man kan for eksempel finne ut om du besøker nettstedet vårt flere ganger fra samme enhet. Vi vil gi deg anledning til å velge hvilke informasjonskapsler du tillater
Obligatoriske informasjonskapsler
Disse informasjonskapslene er nødvendige for å kunne navigere på sider og bruke grunnleggende funksjoner
nødvendige
Informasjonskapsler for analyse, informasjonskapsler for markedsføring, tjenester fra andre selskaper (uavhengige tredjepartsleverandører)
Analytiske informasjonskapsler
Disse informasjonskapslene gir oss en bedre forståelse av brukeratferd.
Nei
Ja
Informasjonskapsler for markedsføring
Disse informasjonskapslene og lignende teknologier brukes til å vise personlig og derfor relevant reklameinnhold.
Continental utvikler sine dekk i Tyskland og tilbyr premium dekk med optimale bremeegenskaper og høy sikkerhet
Kort bremeselengde på tørr og våt vei, og veldig gode kjøreegenskaper
Passer perfekt til for eksempel Toyota Land Cruiser, Jeep Cherokee og VW Amarok
I det nye ContiCrossContact ™ LX 2, har Continental lagt et SUV dekk til sin portefølje med sikker og komfortabel på vei ytelse og en robust design for light-duty off-road kjøring. Designet for biler som Evoque, Qashqai og Touareg, er det tilgjengelig nå i tid for starten av sommerdekk sesongen.ContiCrossContact LX 2 gir opp til 6 prosent bedre bremseegenskaper, 3 prosent bedre kjøreegenskaper og 10 prosent bedre klipp motstand off-road enn sin populære forgjenger. Continentals utviklingsingeniører har også forbedret rullemotstanden med 8 prosent og kjørelengden med mer enn 25 prosent i det nye dekket.
Høydepunkter:
Utmerket tørr og våt bremseegenskaper og meget gode kjøre egenskaper
Høy kjørelengde og høy grad av kjørekomfort
Enestående trekkraft i lys off-road bruk
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
ContiCrossContactLX2 tyre review
Gjennomsnitt basert på 137 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
13 494
03.07.2019fraOdd Feels safe and comfortable in any situation (considering my safe and comfort driving) i tested the tyres om snow, wet and dry, light offroade, i compare these tyres to sporty sommertyres and studdless wintertyres as most are using i use it all year around, and off cause i must be a bit more carefll in icy condition !, this is my second set of this tyres and ill buy them again.
Off cause top line summer tyres, top line studded winter tyres, and pure offroade tyres will perform better, but under changing driving it is not possible to mainain the best set of tyres at any time so... were i am living it is 10degC and wet most winter, but a few days now and then with snor and ice. All season safer on wet than sommertyres i use them all year, for snow it performs close to the best wintertyres !