Continental utvikler sine dekk i Tyskland og tilbyr premium dekk med optimale bremeegenskaper og høy sikkerhet
Kort bremeselengde på tørr og våt vei, og veldig gode kjøreegenskaper
Passer perfekt til for eksempel Toyota Land Cruiser, Jeep Cherokee og VW Amarok
I det nye ContiCrossContact ™ LX 2, har Continental lagt et SUV dekk til sin portefølje med sikker og komfortabel på vei ytelse og en robust design for light-duty off-road kjøring. Designet for biler som Evoque, Qashqai og Touareg, er det tilgjengelig nå i tid for starten av sommerdekk sesongen.ContiCrossContact LX 2 gir opp til 6 prosent bedre bremseegenskaper, 3 prosent bedre kjøreegenskaper og 10 prosent bedre klipp motstand off-road enn sin populære forgjenger. Continentals utviklingsingeniører har også forbedret rullemotstanden med 8 prosent og kjørelengden med mer enn 25 prosent i det nye dekket.
Høydepunkter:
Utmerket tørr og våt bremseegenskaper og meget gode kjøre egenskaper
Høy kjørelengde og høy grad av kjørekomfort
Enestående trekkraft i lys off-road bruk
EU Dekk Etikett og effektivitet Klasser
Den europeiske union under CE 1222/2009, har krevde at alle dekk produsert etter datoen 1. juli 2012 for biler og varebiler inkluderer standard EU Dekk Etiketter å klassifisere dem etter tre ytelsesegenskaper:drivstoffeffektivitet klassifisert fra A til G,grep på vått underlag klassifisert fra A til G, og støyemisjon i desibel.
Kategorier av dekk som er upåvirket av denne reguleringen omfatter: regummierte dekk, profesjonelle off-road dekk, racing / sport bildekk, samt visse typer dekk som er utformet for å forbedre trekkraft som piggdekk, T-type temporære reservedekk, dekk for biler bygget før 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t, dekk for felger med diameter mindre eller lik 254 mm eller større eller lik 635 mm. Denne etiketten er beregnet på den ene siden å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i trafikken, samt øke trafikksikkerheten, og på den annen side for å hjelpe forbrukerne å velge riktige dekk ved å sikre en viss grad av produkt åpenhet.
Likevel har etiketten blitt kritisert for bare å vise et svært begrenset antall egenskaper. Fagfolk hevder at dekkene har mange flere funksjoner som er viktige og relevante for trafikksikkerhet, inkludert men ikke begrenset til vannplaning egenskaper, kjørestabilitet, levetid, produktegenskaper på våte og tørre veier andre enn grep på vått underlag, egenskaper på snø. Dekk produsenter tyder på at testresultatene fra ulike institusjoner og bransjebladene bør forbli en svært viktig kilde for informasjon for forbrukeren, fordi de fokuserer på og vurdere et bredt utvalg av dekk egenskaper og funksjoner.
ContiCrossContact LX 2 tyre review
Gjennomsnitt basert på 119 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
12 122
03.07.2019fraOdd Feels safe and comfortable in any situation (considering my safe and comfort driving) i tested the tyres om snow, wet and dry, light offroade, i compare these tyres to sporty sommertyres and studdless wintertyres as most are using i use it all year around, and off cause i must be a bit more carefll in icy condition !, this is my second set of this tyres and ill buy them again.
Off cause top line summer tyres, top line studded winter tyres, and pure offroade tyres will perform better, but under changing driving it is not possible to mainain the best set of tyres at any time so... were i am living it is 10degC and wet most winter, but a few days now and then with snor and ice. All season safer on wet than sommertyres i use them all year, for snow it performs close to the best wintertyres !