Vi bruker cookies for å tilpasse innhold og annonser, tilby funksjoner på sosiale medier og analysere trafikk. I tillegg deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnere innen sosiale medier, reklame og analyse. Hvis du fortsetter å bruke nettstedet vårt, godtar du informasjonskapslene våre.
Dunlop
Vi leverer kun dekket. Dersom en felg vises på bildet er dette kun for å illustrere.
Dunlop

Dunlop SP QuattroMaxx 275/40 R20 106Y XL NST

Dunlop

Dunlop SP QuattroMaxx 275/40 R20 106Y XL NST

Dunlop - Dekkprodusent fra Japan. Et kvalitetsprodukt i høyere priskategori.

Dekkstørrelse
275/40 R20 106Y XL NST 
Lagerstatus:
produkter er ikke på lager for øyeblikket
Dekk:
SommerdekkSo
Hastighetsindeks:
Y: Godkjent opp til 300 km/h
EAN:
5452000679765
Artikelnummer:
R-326500
EU dekketikett:
DEX:
Kundevurderinger:
(1)
Ved spørsmål bes du om å kontakte oss på autopink-shop​@delti.com
produkter er ikke på lager for øyeblikket
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering*
Leveringstid 7 virkedager**
30 dagers returrett
Vi samarbeider med mer enn 450 verksteder

Legg til produkt for sammenligning

  • Beskrivelse
  • Dekkmerke
  • Kundevurderinger
  • Tekniske spesifikasjoner

Kjøreglede og presisjon på sportsbilnivå for motorsterke SUV-er.

  • Svært god veifølelse
  • Styrepresisjon ved hjelp av DuPont™ Kevlar®
  • Godt grep på våt og tørr veibane
  • Høy vannplaningssikkerhet

Touch-teknologi for suveren veifølelse. Dunlops Touch-teknologi sikrer at Dunlop SP QuattroMaxx gir enda bedre veifølelse. Resultatet er en mer responsiv og komfortabel kjøreopplevelse.

Godt grep på våt og tørr veibane. Dual Silica-sammensetningen gir solid veigrep og god bremseevne både på vått og tørt underlag. Sammensetningen er i tillegg ekstra slitesterk slik at du kan kjøre lenger før dekkene må skiftes.

Høy vannplaningssikkerhet. Når du kjører i ekstremt vått vær, vil de dype og brede rillene i dekkmønsteret fjerne vannet raskt slik at du hele tiden har full kontroll på bilen.

Touch-teknologi for suveren veifølelse Dunlops Touch-teknologi sikrer at Dunlop SP QuattroMaxx gir enda bedre veifølelse. Resultatet er en mer responsiv og komfortabel kjøreopplevelse.

Styrepresisjon ved hjelp av DuPont™ Kevlar®, Sideveggene på SP QuattroMaxx er forsterket med Styrepresisjon ved hjelp av DuPont™ Kevlar+reg, for å gi presis styrerespons og stabilitet i svinger.Godt grep på våt og tørr veibane Dual Silica-sammensetningen gir solid veigrep og god bremseevne både på vått og tørt underlag. Sammensetningen er i tillegg ekstra slitesterk slik at du kan kjøre lenger før dekkene må skiftes.

Høy vannplaningssikkerhet Når du kjører i ekstremt vått vær, vil de dype og brede rillene i dekkmønsteret fjerne vannet raskt slik at du hele tiden har full kontroll på bilen. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner, økt motstand mot vannplaning.

Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Variabelt land-til-vann-forhold. Asymmetrisk mønsterdesign med et variabelt land-til-vann-forhold som gir høye nivåer av vannplaningssikkerhet. Den massive ytre skulderblokken sikrer rask og turbulensfri drenering, og samtidig sikrer den fremragende stabilitet i svinger.FordelerHøy vannplaningssikkerhet, økt kontakt med veien, bedre stabilitet i svinger og bedre styrepresisjon.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Dobbel silikablanding. Denne blandingen forbedrer akselerasjonsytelsen og fremmer lav slitasje.Fordeler Topp bremse- og akselerasjonsevne, førsteklasses kjøreegenskaper gjennom sommer og høst, solid veigrep og høy slitestyrke.

 EUs dekkmerking / effektivitetsklasser

EUs dekkmerking / effektivitetsklasser

EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.

Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.

Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.

Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.

Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.

Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.

SP Quattromaxx tyre review

Gjennomsnitt basert på 47 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km 13 135
06.09.2015 fra Per Lund
Støysvake. Ingen sporing.
Se flere omtaler
Merke Dunlop
Modell SP QuattroMaxx
Dimension 275/40 R20 106Y XL NST
Dekkets bredde 275
Dækkets profil 40
Construction type R
Dekkstørrelse 20
Dækkets belastning index 106
Fartsindeks (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Dekk krever slange
M/C Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.