Vi bruker cookies for å tilpasse innhold og annonser, tilby funksjoner på sosiale medier og analysere trafikk. I tillegg deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnere innen sosiale medier, reklame og analyse. Hvis du fortsetter å bruke nettstedet vårt, godtar du informasjonskapslene våre.
Dunlop
Merk: Prisene gjelder for dekk uten felg. Dekkmønsteret kan variere, avhengig av dekkdimensjonene.
Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx GT DSROF 285/35 R21 105Y XL *, runflat

Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx GT DSROF 285/35 R21 105Y XL *, runflat

Dunlop - Dekkprodusent fra Japan. Et kvalitetsprodukt i høyere priskategori.

Dekkstørrelse
285/35 R21 105Y XL *, runflat 
Lagerstatus:
begrenset lagerbeholdning
Dekk:
SommerdekkSo
Hastighetsindeks:
Y: Godkjent opp til 300 km/h
EAN:
3188649821839
Artikelnummer:
R-251815
EU dekketikett:
DEX:
EU
European Production
Ved spørsmål bes du om å kontakte oss på autopink-shop​@delti.com
4.619 kr
Price per item, Incl. VAT
Gratis levering*
Leveringstid 7 virkedager**
30 dagers returrett
Vi samarbeider med mer enn 450 verksteder

Legg til produkt for sammenligning

  • Beskrivelse
  • Dekkmerke
  • Tekniske spesifikasjoner

Dekket er designet for sportslig kjøring på høyt nivå og leverer topp gripeevne og styrerespons på tørt underlag

  • Svært kraftig veigrep på tørr veibane
  • Presise og responsive kjøreegenskaper
  • Kjøre- og kurvestabilitet ved høye hastigheter

Bruk av racing-teknologi sikrer suveren gripeevne på tørr veibane Sport Maxx GT gir deg svært solid veigrep.

Dekket er iblandet svart racingkarbon for å øke gripe- og bremseevnen på tørt underlag.Presise og responsive kjøreegenskaper Dunlops Touch-teknologi kombinerer en rekke avanserte funksjoner som sikrer presise og responsive kjøreegenskaper. Flatere dekkprofil gir større kontaktflate mot underlaget og øker styringspresisjonen og veifølelsen.

Kjøre- og kurvestabilitet ved høye hastigheter Sport Maxx GT holder på formen ved høye hastigheter, og dette gir økt stabilitet og slitestyrke. Den jevne trykkfordelingen over hele kontaktflaten gir smidigere overganger fra rette strekninger til svinger.

Spesialutviklet beadfestesystem. Styrker forbindelsen mellom dekk og felg for en mer presis kjøreopplevelse. Som grepet mellom hånden og rattet, forbedrer det spesialutviklede beadfestesystemet kontrollen og gir fremragende veikontakt.Fordeler Forbedret veikontakt; større stabilitet og presisjon.

Silica-Plus-blanding. En motorsport-avledet gummiblanding som gir høye grepsnivåer, spesielt på våte veier og ved lave temperaturer.Fordeler Førsteklasses bremse- og akselerasjonsevne, solid slitestyrke og svært godt veigrep i vått og kaldt vær.

Nanopartikler. Slitebanemateriale blandet med nanopartikler for svartere farge. Disse nanopartiklene er kombinert med harpiks og polymerer for å gi godt feste på tørre og våte veier.Fordeler Utmerket grep på tørt og vått underlag, presis bremsing, forbedrede slitasjeevner.

JLB (Jointless Belt). En Hybrid Overlay-teknologi som reduserer langsgående deformasjoner ved høye hastigheter.Fordeler Overlegen stabilitet ved høye hastigheter; glatt og jevn slitasje.

Maximum Flange Shield (MFS). Et beskyttelsessystem for flens. MFS har en gummiprofil som går rundt omkretsen av dekket over hjulflensen. Dette skaper en beskyttende buffersone.Fordeler Beskytter dyre lettmetallfelger fra fortauskanter.

Variabelt land-til-vann-forhold. Asymmetrisk mønsterdesign med et variabelt land-til-vann-forhold som gir høye nivåer av vannplaningssikkerhet. Den massive ytre skulderblokken sikrer rask og turbulensfri drenering, og samtidig sikrer den fremragende stabilitet i svinger.FordelerHøy vannplaningssikkerhet, økt kontakt med veien, bedre stabilitet i svinger og bedre styrepresisjon.

Asymmetrisk mønsterdesign. Asymmetrisk mønsterdesign gir bedre kjøreegenskaper og vannplaningssikkerhet. Den langsgående senterribben øker stabiliteten og presisjonen. De asymmetriske sporene gir bedre grep på både vått og tørt underlag.Fordeler Forbedret ytelse på rette strekk og rundt hjørner; økt motstand mot vannplaning.

Flatere slitebaneprofil. Den nye generasjonen Dunlop-dekk har en flatere slitebaneprofil med en 4-8 % større kontaktflate, avhengig av størrelse og type dekk. En større kontaktflate gir mer stabilitet og forbedret veikontakt, slik at dekkene reagerer raskt og presist.Fordeler Økt stabilitet og styrepresisjon; redusert hæl-og-tå-slitasje; utmerket svingstabilitet og -presisjon; overlegent tørrgrep.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-design bruker ti forskjellige radier, og de er derfor mer presise. Dette resulterer i svært effektiv trykkfordeling på veikontaktflaten. Resultatet er jevnere overganger fra rettstrekk til sving, noe som fører til mer presise og progressive reaksjoner.Fordeler Betydelig bedre kontroll over utviklingen av fotavtrykket under alle kjøreforhold, responsiv våt- og tørrhåndtering, økt svingkontroll.

Dobbel silikablanding. Denne blandingen forbedrer akselerasjonsytelsen og fremmer lav slitasje.Fordeler Topp bremse- og akselerasjonsevne, førsteklasses kjøreegenskaper gjennom sommer og høst, solid veigrep og høy slitestyrke.

 EUs dekkmerking / effektivitetsklasser

EUs dekkmerking / effektivitetsklasser

EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.

Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.

Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.

Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.

Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.

Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.

Merke Dunlop
Modell SP Sport Maxx GT DSROF
Dimension 285/35 R21 105Y XL *, runflat
Dekkets bredde 285
Dækkets profil 35
Construction type R
Dekkstørrelse 21
Dækkets belastning index 105
Fartsindeks (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Dekk krever slange
M/C Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.