Vi bruker cookies for å tilpasse innhold og annonser, tilby funksjoner på sosiale medier og analysere trafikk. I tillegg deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnere innen sosiale medier, reklame og analyse. Hvis du fortsetter å bruke nettstedet vårt, godtar du informasjonskapslene våre.
Administrere instillingene for informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for å kunne tilby deg en optimal opplevelse med nettstedet. Dette er små tekstfiler som lagres på datamaskinen din. Disse inkluderer informasjonskapsler for drift og optimalisering av siden, for tjenester som tekst eller videochat, samt for annonsering basert på din atferd på Internett. Man kan for eksempel finne ut om du besøker nettstedet vårt flere ganger fra samme enhet. Vi vil gi deg anledning til å velge hvilke informasjonskapsler du tillater
Obligatoriske informasjonskapsler
Disse informasjonskapslene er nødvendige for å kunne navigere på sider og bruke grunnleggende funksjoner
nødvendige
Informasjonskapsler for analyse, informasjonskapsler for markedsføring, tjenester fra andre selskaper (uavhengige tredjepartsleverandører)
Analytiske informasjonskapsler
Disse informasjonskapslene gir oss en bedre forståelse av brukeratferd.
Nei
Ja
Informasjonskapsler for markedsføring
Disse informasjonskapslene og lignende teknologier brukes til å vise personlig og derfor relevant reklameinnhold.
Førsteklasses ytelse på det tøffeste vinterføret. Glimrende bremselengde på snø||Hydrodynamiske riller for å aktivt forhindre vannplaning||Optimalisert slitebaneføler.
Pålitelige kjøre- og bremseegenskaper på snø. Dra nytte av kortere bremselengde når det teller mest – takket være Goodyears 3D BIS®-teknologi for overlegen ytelse på vinterføre.
Utmerket vannplaningssikkerhet. Hydrodynamiske riller fører vannet bort fra dekkoverflaten for å redusere faren for vannplaning og forbedre veigrepet på smeltende snø.
Optimalisert slitebane. Teknologi for optimal slitebaneytelse for optimalisert slitebaneindikasjon.
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
UltraGrip9 tyre review
Gjennomsnitt basert på 455 test resultat
Grep på tørr veibane
Bremse-egenskaper på tørr veibane
Grep på våt veibane
Bremse-egenskaper på våt veibane
Grep på snø
Kjørekomfort
Lydnivå inni bilen
Dekkslitasje
Drivstofforbruk
kjørte km
7 981
07.03.2021frageorge bra dekk sitter gått på alt slask føre
26.04.2020fraMalvin Svorte Er veldig skuffet over elendig fremkommelighet på nysnø. Også dårlig veigrep på svingete veier på snøføre. Har aldri hatt så dårlig opplevelse med diverse vinterdekk uten pigg tidligere. Vurderer å ikke sette de på igjen til neste vinter, selv om mønsterdybden er fortsatt veldig bra. Har lang erfaring som yrkessjåfør, vogntog, og privatbil siden 1977, så jeg tror jeg vet hva jeg snakker om.
27.04.2019fraOdin Hansen Gode sikre dekk på de fleste underlag ved temperatur over 3+ celsius. Kjørt Michelin og Continental tidligere år. Goodyear liker jeg bedre.* 4 regelen er grei å bruke. Max 4 år. Minimum 4 mm kjøp nye. 3 mm har litt dårlig grep på vått føre Autobahn 90-140 km/t. Greit forbruk med riktige lufttrykk. Dekk har betydning med små marginer på liv og død.. Kjører man fornuftig etter føre og dekkslitasje. Premium dekk er normalt en generelt bedre vare enn ukjente dekker
27.04.2019fraOdin Hansen Sikkert dekk. God kjørefølelse på is snø og vått. Dekket passer godt i Norden pga vått, sludd, snø klima langs kysten. GoodyearUltra grip 9 er mellomeuropeisk. Den Nordiske gummiblanding Norden dekk har er for myke gjennom hele vinteren på 6 mnd. Dessuten sparer man mer på Dekk som ikke er for myke på våt og tørr vei. Anbefales.