Vi bruker cookies for å tilpasse innhold og annonser, tilby funksjoner på sosiale medier og analysere trafikk. I tillegg deler vi informasjon om hvordan du bruker nettstedet vårt med partnere innen sosiale medier, reklame og analyse. Hvis du fortsetter å bruke nettstedet vårt, godtar du informasjonskapslene våre.
Administrere instillingene for informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for å kunne tilby deg en optimal opplevelse med nettstedet. Dette er små tekstfiler som lagres på datamaskinen din. Disse inkluderer informasjonskapsler for drift og optimalisering av siden, for tjenester som tekst eller videochat, samt for annonsering basert på din atferd på Internett. Man kan for eksempel finne ut om du besøker nettstedet vårt flere ganger fra samme enhet. Vi vil gi deg anledning til å velge hvilke informasjonskapsler du tillater
Obligatoriske informasjonskapsler
Disse informasjonskapslene er nødvendige for å kunne navigere på sider og bruke grunnleggende funksjoner
nødvendige
Informasjonskapsler for analyse, informasjonskapsler for markedsføring, tjenester fra andre selskaper (uavhengige tredjepartsleverandører)
Analytiske informasjonskapsler
Disse informasjonskapslene gir oss en bedre forståelse av brukeratferd.
Nei
Ja
Informasjonskapsler for markedsføring
Disse informasjonskapslene og lignende teknologier brukes til å vise personlig og derfor relevant reklameinnhold.
Ultrac Vorti R er Vredesteins mest sporty Ultra High Performance-sommerdekk til nå. Sammenlignet med Ultrac Vorti ligger hovedfokuset hos Ultrac Vorti R mer på å sørge for veigrep og kjørepresisjon for de kraftigste bilene. Dekket opprettholder traksjonen ved høyere temperaturer, inkludert i svinger, og det er eksepsjonelt stabilt ved høye hastigheter. Derfor er det ideelt for sportsbiler med firehjuls- eller bakhjulsdrift, som stiller de aller høyeste krav til dekkene. Ultrac Vorti R er utviklet i nært samarbeid med det italienske designselskapet Giugiaro, og karbonmønstrene på sideveggen og i slitebanen er et designelement som er unikt for dette dekket. Det er tilgjengelig i flere størrelser som er spesifikt optimalisert i forhold til bakakselen. De har en justert beltevinkel og et enda lavere luftforhold samt økt fokus på å opprettholde veigrep på tørre overflater (siden fordekkene avleder mesteparten av vannet på våte veier).
Egenskap:
Optimalisert slitebaneblanding med flere harpikser
Bred slitebane med flat kontur for en ekstra bred kontakt med veioverflaten
3D-designriller
Spesifikke bakakseldekk med ekstra langsgående rille, et lavt luftforhold samt justert beltevinkel
Slitebane og sidevegg designet av Giugiaro
Asymmetrisk slitebane
Fordel:
Opprettholder veigrepet ved høyere dekktemperaturer
Utmerket traksjon, veigrep og stabilitet
Forbedrede bremseegenskaper
Lavere støynivå
Optimalisert balanse mellom for- og bakakselen for økt veigrep og kjøling
Unikt og sporty utseende
Stabile skulderblokker for høyere traksjon i ekstremt brå svinger
EUs dekkmerking / effektivitetsklasser
EU har innført EU-dekkmerking etter forordning (nr. 1222/2009) som er identisk og bindende for alle EU-land. Den gjelder for dekk til personbil, dekk til lette nyttekjøretøy og dekk til tunge nyttekjøretøy produsert etter 01.07.2012.
Tre forskjellige områder er testet: rullemotstand, våtgrep og rullestøyen som dekket forårsaker på veien.
Følgende påvirkes ikke av EU-dekkmerket: regummierte dekk, profesjonelle terrengdekk, racingdekk, dekk med tilleggsutstyr for å forbedre trekkraften (som piggdekk), type-T nøddekk, spesialdekk for montering på kjøretøy som først ble registrert før 1. oktober 1990, dekk med en maksimal tillatt hastighet på 80 km/t og dekk til felger med en nominell diameter på 254 mm eller mindre eller 635 mm eller mer.
Med denne forskriften søker EU å oppnå målet om å fremme økonomisk og økologisk effektivitet i veitrafikken, samt å øke trafikksikkerheten på den ene siden, og på den annen siden å gi forbrukerne større produktgjennomsiktighet og samtidig gi et aktivt bidrag til kunders beslutningsprosess.
Allerede under innarbeidingen kritiserer eksperter det faktum at EU-dekkmerket dessverre bare viser noen få produktegenskaper. Bortsett fra rullemotstand, våtgrep og rullestøy, som er hovedfokus for EU-dekkmerkingen, har dekk flere viktige og sikkerhetsrelevante produktegenskaper som vannplaningsegenskaper, kjørestabilitet, levetid, bremsegenskaper på tørre og våte veier, ytelse under vinterforhold osv.
Dekkprodusenter påpeker at testresultater fra ulike institusjoner og tidsskrifter fortsatt er et viktig informasjonsmedium for sluttbrukeren. Disse testene fokuserer vanligvis på flere sikkerhetsrelevante produktegenskaper enn til EUs standardkvalifikasjoner for dekkmerking, som alltid er viktig for sluttkunden.
Merke
Vredestein
Dekktype
Competition
Modell
Ultrac Vorti R
Dimension
245/35 ZR20 (95Y) XL
Dekkets bredde
245
Dækkets profil
35
Construction type
ZR
Dekkstørrelse
20
Dækkets belastning index
95
Fartsindeks
((Y))
With/Without Valve (TT/TL)
Dekk krever slange
M/C
Nei
*Prisene gjelder per stykk og inkluderer MVA og frakt innen fastlands-Norge, med mindre annet er angitt.
**Mer enn 90 % av ordrene våre leveres til kunden innen angitt leveringstid.